Novom medijskom strategijom potrebno je jasnije definisati javni interes u informisanju i poglavlje koje se tiče digitalnih tehnologija i rada u novim uslovima, izjavio je danas u Nišu predstavnik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.
Govoreći o strateškim rešenjima u oblasti sistema javnog informisanja, na konsultacijama organizovanim u niškom Media i reform centru, Obradović je kazao da novinarska udruženja i medijske asocijacije moraju da se fokusiraju na nekoliko pitanja, a to su pluralizam medija, radno-socijalni i profesionalni položaj novinara, ali i na pitanje bezbednosti novinara.
"Bez regulisanja položaja novinara u redakcijama, priča o okruženju zaista nema smisla", istakao je Obradović.
On je podsetio da su u toku pregovori novinarskih udruženja i Vlade Srbije oko formiranja radne grupe za izradu medijske strategije.
"Usvajanje teksta očekuje se krajem godine. To nije tako puno vremena s obzirom da nam predstoji letnja pauza", rekao je Obradović.
Prema njegovim rečima, u izradi medijske strategije učestvovaće i ekspertski tim pravnika koji će ideje radne grupe uobličavati na primeren način.
"Mišljenja sam da medijska strategija treba da se bavi projekcijom medijske stvarnosti u roku od pet godina, a ne ispravljanjem onoga što imamo kao posledicu nesprovodjenja ili pogrešnog sprovodjenja postojećih zakona", istakao je Obradović.
Predstavnica Lokal presa Ljiljana Stojanović je kazala da je stanje u medijima u Srbiji veoma loše, ali se čini da najlošije "prolaze" mediji u "lokalu".
"Kakva je situacija u medijima na jugu Srbije najbolje govori to što niko neće da radi u medijima. Mladi koji su završili žurnalistiku radije odlaze u Nemačku da čuvaju stare ljude", izjavila je Stojanović.
Ona je kazala da Lokal pres insistira na čitavom nizu mera koje bi trebalo da poboljšaju opstanak lokalnih medija.
"Insistiramo na odredjivanju procenta koje lokalne samouprave treba da izdvajaju iz budžeta. Mnoge opštine i gradovi ne izdvajaju sredstva iz budžeta i ne raspisuju konkurse", istakla je Stojanović.
Prema njenim rečima, Lokal pres predlaže da se za medije primenjuju posebne stope poreza, da se smanje porezi i doprinosi na zarade mladih novinara, da promotivnim, plaćenim kampanjama, različitih ministarstava budu obuhvaćeni i lokalni mediji, kao i da prednost na lokalnim konkursima imaju regionalni i lokalni mediji.
Ona je kazala da je važno da sva medijska udruženja učestvuju u donošenju medijske strategije jer više ljudi može da ukaže na više problema.
"Glavni problem sada je formiranje komisije za ocenu medijskih projekata i izbor takozvanih medijskih stručnjaka. Sada se dešava da ne znate ko su ti medijski stručnjaci, a oni utiču na sudbinu medija", naglasila je Stojanović.
Predsednica Društva novinara Niša Danijela Ivanković predložila je da se medijskom strategijom predvidi da se u lokalnim konkursima za sufinansiranje medijskih projekata napravi podela sredstava opredeljenih za pojedine vrste medija (portale, televizije, štampane medije), kao što je to ove godine učinilo Ministarstvo kulture i informisanja.
Predstavnica Medija i reform centra Tatjana Djukić kazala je da takva podela nije dobra jer postoje medijski sadržaji koje emituju portali koji iziskuju puno para, kao i obrnuto, da na televizijama ima sadržaja koji veoma malo koštaju.
Predstavnici NUNS-a najavili su da će sledeće konsultacije oko strateških rešenja u oblasti sistema javnog informisanja bti održane u Novom Sadu.
Novinarska udruženja i medijske asocijacije (NUNS, NDNV, ANEM, AOM i Lokal pres) ocenjuju da su nedosledno sprovodjenje rešenja iz prethodne Medijske strategije i nedorečenost, pogrešna primena, a nekad i otvorena zloupotreba pojedinih odredaba medijskih zakona donetih 2014. godine, doprinela daljem pogoršavanju prava na slobodu izražavanja, medijski pluralizam i pravo gradjana na tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.
Izvor: Beta