Vesti

Preko 120 nastavnika u Srbiji pohađalo seminare medijske pismenosti

Prosvetni radnici  iz pet osnovnih škola u Srbiji tokom ovog polugodišta pohađali su seminare medijske i informacione pismenosti, u sklopu projekta „Digitalni pogon“, najvećeg projekta na polju medijske pismenosti koji se trenutno finansira u Srbiji. Sprovode ga Novosadska novinarska škola i Biblioteka Plus.

Od početka godine preko 120 prosvetnih radnika iz osnovnih škola „Đorđe Natošević“ iz Novog Sada, „Žarko Zrenjanin“ iz Apatina, „Desanka Maksimović“ iz Novog Pazara, „Svetozar Marković“ iz Kragujevca i „Dr Jovan Cvijić“ iz Zrenjanina pohađalo je ovaj akreditovani seminar za primenu medijske i informatičke pismenosti u nastavi već postojećih predmeta, ali i mogućeg novog izbornog predmeta – jezik, mediji i kultura, čije uvođenje je najavljeno za novu školsku godinu, kao i u kreiranju školskih medija.

Nastavnici su na seminarima stekli znanja o tome kako da nastavu osavremene upotrebom dostupnih novih tehnologija i multimedijalnih tehnika, uz koje će osnovnoškolci savladavati gradivo.

Saradnja sa školama, pored seminara, obuhvata i mentorsku podršku u ostvarivanju inovativnih pristupa već postojećem školskom gradivu i školskim sekcijama. Oni nastavnici koji su do sada pohađali seminar, sa svojim učenicima predstavili su rezultate na Festivalu kreativnih veština, koji je održan 22. juna u Beogradu.

Medijska pismenost u savremenom društvu predstavlja novu formu funkcionalne pismenosti građana i građanki, a „Digitalni pogon“ pokrenut je s namerom da se medijska i informaciona pismenost uvedu u postojeće sisteme osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji, kako bi se razvila kritička svest kod učenika i povećao nivo kreativnosti i interaktivnosti u školama.

Trogodišnji projekat „Digitalni pogon“ je vredan 329.995 evra, od čega Delegacija EU u Srbiji finansira 90 odsto, dok se deo projektnih aktivnosti realizuje zahvaljujući podršci Beogradske otvorene škole uz podršku Švedske i Misije OEBS-a u Srbiji.