Udruženje građana „Zlatiborski krug“ iz Čajetine i UCPD su realizovali pripremne aktivnosti u realizaciji projekta „Monitoring ostvarivanja prava deteta u procesu pridruživanja Srbije Evropskoj uniji“.
Prve pripremne aktivnosti realizovane su u prvoj polovini marta na časovima Građanskog vaspitanja u Osnovnoj školi „Dimitrije Tucović“ u Čajetini, sa učenicima osmog razreda. Učenici su imali priliku da se upoznaju sa Evropskom unijom, sa pregovaračkim poglavljima, posebno sa temama Pregovaračkog poglavlja 23, kao i sa samim projektom. Cilj je bio podsticanje učenika na formiranje objektivnog kritičkog mišljenja u vezi sa temom prava deteta u kontekstu evropskih integracija. Učenici su veoma afirmativno reagovali na temu, komentarisali i predlagali, sugerišući iz svog ugla, ugla deteta.
Na drugom času, učenici su u grupama, kroz radionici, formirali nekoliko pojedinačnih tema u vezi sa kojima će se vršiti ispitivanje javnog mnenja na teritoriji opštine Čajetina. Od pet užih tema formirali su jednu, obuhvatnu temu Položaj i prava dece i mladih sa smetnjama u razvoju na teritoriji opštine Čajetina u kontekstu evropskih integracija.
Dalje aktivnosti su zamišljene kroz izradu ankete, istraživanje, preporuke i obraćanje jedinici lokalne samouprave, kao i izložba fotografija pod nazivom „Primeri dobre prakse i različiti oblici podrške deci i mladima sa smetnjama u razvoju na teritoriji opštine Čajetina“. Još jedna od predviđenih aktivnosti je prezentacija istraživanja sprovedenog kroz anketu. Dakle, planirana su dva javna događaja.
S obzirom na novonastale okolnosti rada, učenici su sa UG „Zlatiborski krug“ nastavili komunikaciju na onlajn diskusionim grupama, te su bili produktivni u izradi ankete. Dalje, planirane aktivnosti, biće, takođe, realizovane onlajn. Aktivnosti je sa učenicima realizovala Jagoda Jeremić iz „Zlatiborskog kruga“.
Aktivnost je deo projekta Užičkog centra za prava deteta koji podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije Evropskoj uniji“.